A Boeing Co (N: BA) kedden 60 milliárd dolláros mentést igényelt az állami és magán likviditáshoz való hozzáférés érdekében, ideértve a hitelgaranciákat is a most is vergődő amerikai repülőgépgyártó ipar számára, amely hatalmas veszteségeket szenved a koronavírus világjárványtól.

Az amerikai repülőgépgyártó azt mondta a törvényhozóknak, hogy jelentős likviditási segítségre van szüksége a likviditási igények kielégítéséhez, és nem tudja felhívni a figyelmet.


PÁRIZS / SAO PAULO / SEATTLE (Reuters) – Brazília helybenhagyta a Boeing Co (N: BA) javaslatát az Embraer (SA: EMBR3) sugárhajtómű-gyártó részlegének megvásárlására, ám a zuhanó piacok sürgős kérdéseket vetettek fel a 4,2 milliárd dolláros üzlet sorsával kapcsolatban. A brazíliai monopóliumellenőrző társaság szerdán elutasította az ügyészeknek a politikailag érzékeny üzlettel szembeni kifogásait.


Az Embraer részvényeinek visszaesése és a Boeingnél fennálló készpénzes aggodalmak, amelyeket a koronavírus légiközlekedésre gyakorolt ​​hatása okozott, ám az Európai Unió szabályozási jóváhagyásának késedelme miatt a bizonytalanságot még összetettebbé tette. A világ harmadik legnagyobb repülőgépgyártójának részvényei szerdán 14% -kal estek, és körülbelül 1,3 milliárd dolláros piaci értéket jelentettek az után, hogy kétharmadával estek vissza, a Refinitiv Eikon adatai szerint. Ilyen áron a Boeing megszerzi az Embraer kereskedelmi egységének irányítását, de csak azután, hogy a teljes társaság értékének háromszorosát fizeti, amely katonai és üzleti sugárhajtóműveket is gyárt. A Boeing felajánlotta, hogy fizessen 4,2 milliárd dollárt készpénzzel az Embraer kereskedelmi egységének 80% -áért, amely repülőgépeket épít a 70–150 férőhelyes szegmensbe, és versenyez a kanada által tervezett A220 programmal, amelyet az Európa Airbus nemrégiben vásárolt meg.

 
forrás – finviz.com

Szeretnéd megtanulni hogyan profitálj a gazdasági hírekből és azok elemzéséből?    Akkor jelentkezz most ingyenes konzultációnkra!

 

A legújabb trendek “növelték annak esélyét, hogy ez az üzlet nem valósul meg” – mondta Ken Herbert, a Canaccord Genuity elemzője.

 

A tét a Boeing stratégiájának kulcsfontosságú eleme, amely kiterjeszti műszaki és ipari bázisát, miközben az Egyesült Államok repülőgépiparának több mint 60 milliárd dolláros USA-támogatásáról szóló tárgyalásokkal szembesül.

 

Noha az elemzők megjegyzik, hogy a Boeing alacsonyabb árat kereshet, az érzékeny tárgyalások során hónapok óta bevezetett ígéretek az Embraer részvényeseinek kevés mozgásteret hagynak az éles fellendülés megakadályozása érdekében.

 

Az Embraer 1,6 milliárd dolláros külön osztalékot kíván kifizetni részvényeseinek az ügyletből származó bevételekből.

 

Adók bevezetése után a terv az Embraer John Slattery vezette kereskedelmi részleg egy új Boeing vezette vállalkozásba helyezése, amely az Airbus A220 versenytársa lenne, és kb. 1 milliárd dollár nettó készpénzt tart fenn az Embraer fennmaradó védelmi és magán-sugárhajtású egységeinek.

 

A most fennálló helyzet miatt a Boeing részvényei $440-ról $100-ra zuhantak, gyakorlatilag a $89 súrolta.

forrás – finviz.com

Írd meg kommentben vagy emailben, hogy szerinted csődbe megy-e a Boeing, ha igen vagy nem akkor miért?

 

TÁMOGATÁSI TERV

 

A Boeing új vezérigazgatója, Dave Calhoun januárban elmondta, hogy elkötelezett az üzlet iránt. Most meg kell győznie a Boeing igazgatótanácsát annak folytatásáról, miközben szembe kell néznie a kongresszus kritikusaival is, akik megkérdőjelezik a lehetséges amerikai adófizetők pénzeszközeinek felhasználását.

 

“Washingtonba fognak menni, és kezet nyújtanak a mentésre, másrészről pedig 4,2 milliárd dollárt akarnak költeni az üzlet teljesítéséhez” – mondta Herbert.

 

Calhoun 7 millió dolláros teljesítménybónusza, amely a Boeing részvényárfolyamához kötött hároméves csomag része, részben annak függvényében, hogy képes-e lezárni az Embraer-üzletet, feltételezve a szabályozói jóváhagyást.

 

Szeretnéd megtanulni hogyan profitálj a gazdasági hírekből és azok elemzéséből?    Akkor jelentkezz most ingyenes konzultációnkra!

 
 

“Nyilvánosan nem kommentáljuk a felek közötti megbeszéléseket vagy a piaci spekulációkat. A szabályozói jóváhagyási folyamattal és a kiemelkedő zárási feltételekkel foglalkozunk” – mondta a Boeing szóvivője.


Az Embraer nem kívánt nyilatkozni ezügyben.

Leave a comment